تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 - 9:44
کد خبر : 79730

افزایش ۱۰ برابری تعرفه وسایل کمک پزشکی سازمان تامین اجتماعی

افزایش ۱۰ برابری تعرفه وسایل کمک پزشکی سازمان تامین اجتماعی

جارستان: مبلغ کمک هزینه اقلام وسایل کمک پزشکی پر مصرف شامل یک دست دندان کامل ، عینک طبی ، صندلی چرخدار (ویلچر) و … افزایش و اقلام جدید به این جدول اضافه شدند . به گزارش روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان گیلان  ، اقلامی نظیر تشک مواج، کپسول اکسیژن، پروتز کره چشم، لنز

جارستان: مبلغ کمک هزینه اقلام وسایل کمک پزشکی پر مصرف شامل یک دست دندان کامل ، عینک طبی ، صندلی چرخدار (ویلچر) و … افزایش و اقلام جدید به این جدول اضافه شدند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان گیلان  ، اقلامی نظیر تشک مواج، کپسول اکسیژن، پروتز کره چشم، لنز داخل چشمی نیز به جدول وسایل کمک پزشکی اضافه شده‌اند و به بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان که به ین وسایل نیاز دارند، قابل پرداخت است.

بر اساس این گزارش با توجه به شیوع بیماری کرونا ، زمینه ثبت درخواست غیرحضوری پروتز و اروتز نیز فراهم گردیده است و بیمه شدگان عزیز می توانند درخواست خود را در سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی eservices.tamin.ir ارائه دهند و از مراجعه حضوری برای دریافت این خدمات پرهیز کنند.

بیمه شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری بگیران بیمه بیکاری، مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی، بازماندگان و افراد تحت تکفل آنان مشمول بهره مندی از حمایت مذکور هستند.

همچنین در این گزارش آمده است : در راستای وظایف قانونی و در جهت صیانت از سلامت بیمه شدگان و همچنین به منظور ارتقاء توانایی و باز توانی جسمی و روحی بیمه شدگان و ارتقاء سطح کارائی معلولین و با توجه به رشد قیمت وسایل کمک پزشکی در سطح بازار، پیشنهاد افزایش تعرفه اقلام مذکور بر مبنای میانگین قیمت بازار از سوی معاونت‌های بیمه‌ای و درمانی به مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه شد که با موافقت ایشان، موضوع در هیات مدیره محترم سازمان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

شایان ذکر است به موجب بند (۱۰) ماده ۲ قانون تامین اجتماعی، تامین و ارائه وسایل کمک پزشکی ( اروتز وپروتز ) که برای اعاده سلامت، جبران نقص عضو جسمانی یا تقویت یکی از حواس کاربرد دارند، یکی از حمایت های موضوع قانون تامین اجتماعی است.

مطابق تغییرات جدید ، مبلغ کمک هزینه اقلام وسایل کمک پزشکی پر مصرف شامل یک دست دندان کامل ۱۰ برابر، عینک طبی ۸ برابر، صندلی چرخدار (ویلچر) ۹ برابر و سایر اقلام به طور متوسط بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.